Regulamin sklepu

Cześć!

Z tej strony Kasia, Estera i Elwira Laskowskie. Zapraszamy Cię do zapoznania się z regulaminem naszego sklepu Polka50plus.pl.

Poniżej znajdziesz spis treści niniejszego regulaminu:

  1. Postanowienia wstępne
  2. Definicje
  3. Kontakt ze Sklepem
  4. Wymagania techniczne
  5. Informacje ogólne
  6. Zasady składania Zamówienia
  7. Oferowane metody dostawy oraz płatności
  8. Wykonywanie Umowy sprzedaży
  9. Prawo odstąpienia od Umowy
  10. Reklamacja
  11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
  12. Przekazywanie i moderacja Treści Użytkownika
  13. Dane osobowe w Sklepie internetowym
  14. Postanowienia końcowe

§ 1 Postanowienia wstępne

  1. Sklep internetowy Polka50plus.pl dostępny pod adresem internetowym https://www.polka50plus.pl/sklep proadzony jest przez Katarzynę Laskowską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Katarzyna Laskowska wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8951770196.

§ 2 Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Katarzyna Laskowska wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 8951770196.
  3. Klient/Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://www.polka50plus.pl/sklep.
  6. Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
  7. Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
  8. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
  9. Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
  10. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
  11. Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
  12. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
  13. Produkt – dostępny w Sklepie produkt, w tym treści cyfrowe, będący przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
  15. Treści Użytkownika – wszelkie informacje przekazane przez Kupującego w celu ich przechowywania na żądanie Kupującego lub w celu ich publikacji, np. komentarz lub opinia o Produkcie na stronie Sklepu.

§ 3 Kontakt ze Sklepem

  1. Adres Sprzedawcy: ul. Mieszczańska 3/8, 55-011 Siechnice
  2. Adres e-mail Sprzedawcy: info@polka50plus.pl
  3. Numer telefonu Sprzedawcy: 736841894
  4. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
  5. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 10:00-15:00.

§ 4 Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:

  1. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet
  2. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
  3. włączona obsługa plików cookies.

§ 5 Informacje ogólne

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. 
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz ewentualny koszt dostawy w przypadku produktu fizycznego (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  5. W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy.
  6. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.

§ 6 Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy: 

  1. wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Kup teraz”, „Zamawiam”, „Do koszyka” (lub równoznaczny);
  2. wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
  3. kliknąć przycisk „Zamawiam i płacę”;
  4. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności opłacić zamówienie w określonym terminie.

§ 7 Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następującej metody dostawy lub odbioru zamówionego Produktu: przesyłka elektroniczna na adres e-mail podany podczas składania zamówienia.
  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    • Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
    • Płatności elektroniczne
    • Płatność kartą płatniczą
  3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.

§ 8 Wykonanie Umowy sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 6 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji i przekazuje Klientowi zamówione treści cyfrowe. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  3. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
  4. Treści cyfrowe będą przesłane do Klienta na podany przez niego adres mailowy niezwłocznie po opłaceniu przez niego zamówienia.

§ 9 Prawo odstąpienia od Umowy

  1. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.

§ 10 Reklamacja

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Konsumenta za zgodność Towaru z Umową, którą ocenia się zgodnie z przepisami ustawy o prawach konsumenta.
  2. W przypadku treści cyfrowych dostarczanych jednorazowo Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak ich zgodności z Umową, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili.
  3. Jeżeli treści cyfrowe są niezgodne z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia ich do zgodności z Umową (koszty doprowadzenia treści cyfrowych do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca), jednak Sprzedawca może odmówić, jeśli doprowadzenie treści cyfrowych do zgodności z Umową jest niemożliwe lub wymaga nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
  4. Jeżeli treści cyfrowe są niezgodne z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy, gdy Sprzedawca odmówił doprowadzenia treści cyfrowych do zgodności z Umową lub brak zgodności treści cyfrowych z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy.
  5. Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić Konsumentowi należną mu kwotę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta, jednak Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności treści cyfrowych z Umową jest nieistotny.

§ 11 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php; http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

§ 12 Przekazywanie i moderacja Treści Użytkownika

  1. Kupujący może przekazywać Treści Użytkownika w celu ich przechowywania na żądanie Kupującego lub w celu ich publikacji na stronie. W ten sposób Sprzedawca gwarantuje Kupującemu, że publikowane przez niego opinie o Produktach pochodzą wyłącznie od Kupujących, którzy faktycznie korzystali z Produktów. Sprzedawca może skontaktować się indywidualnie z Kupującym, który kupił Produkt, i poprosić go o podzielenie się opinią, którą następnie opublikuje na stronie.
  2. Sprzedawca zapewnia Kupującemu możliwość opublikowania opinii o Produkcie po zawarciu Umowy, żeby uniemożliwić publikowanie opinii przez osoby, które nie nabyły Produktu. 
  3. Opinie Kupujących powinny być rzetelne i uczciwe i merytoryczny oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe. 
  4. Sprzedawca może moderować opinie w sposób obiektywny i staranny.

§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być: 
    • Właściciel platform, za pośrednictwem których prowadzona jest sprzedaż (WebToLearn.pl, 1koszyk.pl, Autopay.pl).
    • Właściciel systemu mailingowego MailerLite, za pośrednictwem którego jest prowadzona korespondencja z Klientami.
    • Właściciel aplikacji Fakturownia.pl, za pośrednictwem której wystawiane są faktury dla Klientów.
    • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym. 
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

§ 14 Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Data publikacji Regulaminu sklepu: 14.04.2025